۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۲۶۹۷۴
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

دستگاه قضایی پیرو ولی امر است | باید انقلابی بمانیم + فیلم

دستگاه قضایی پیرو ولی امر است | باید انقلابی بمانیم + فیلم
حجت الاسلام بهرامی قضات و دستگاه قضایی را مأذون از طرف ولی فقیه دانست و تأکید کرد که راه بقای این دستگاه انقلابی ماندن و کادرسازی برای نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شکرالله بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در همایش «فرصت های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح» که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مرکز آموزش قوه قاییه قم برگزار شد، با اشاره به پیش زمینه های تحول اظهار داشت: برنامه ها همیشه به انسان ها عرضه می‌ شود و انسان ها برخلاف سیستم کامپیوتر با عالم بیرون از خودشان ارتباط دارند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت: قرآن کریم بدون هیچ حاشیه ای و خیلی صریح دستور می‌ دهد که باید از درون شروع کنید، آنجایی که می‌ فرماید: «ان لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»، همچنین پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز فرمودند: «قبل از این که شما را به محاسبه بکشند خودتان را محاسبه کنید».

حجت الاسلام بهرامی نیروهای مسلح را یکی از اقشار مظلوم در کشور دانست و عنوان کرد: نباید یک نفر برای رسیدن به اهداف خودش به مرکز ثقل نیروهای مسلح حمله کند؛ کسانی که حافظ امنیت کشور هستند و اجازه نمی دهند دشمن به این مرز و بوم تجاوز کند، مورد حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: فلسفه وجودی سازمان قضایی نیروهای مسلح حمایت از این قشر بزرگ است، چون نیروهای مسلح حصن حصین مردم هستند و اگر یک آجر از این دژ و قلعه خراب شود به بقیه پیکره این مجوعه نیز ضربه وارد می‌ شود و در مواردی که شکایت هم صورت بگیرد نباید ابتدا به ساکن دست به احضار بزنیم.

حجت الاسلام بهرامی ابراز داشت: نیروی مسلح اگر دستش بلرزد امنیت کشور ما به خطر می‌ افتد، امروز دنیا در حال اعطای افزایش اختیارات به پلیس است که ما نیز باید به این مسأله توجه داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که نیروهای مسلح در عین حالی که مورد حمایت قرار می‌ گیرند نباید به کسی هم ظلم کنند، گفت: اگر تخلفی صورت بگیرد ما با جدیت و در عین حال با رحم و عطوفت برخورد می‌ کنیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در نظام ولایی خودمان به دنبال رهبری هستیم و همه مشروعیت کار ما با اجازه ای است که ولی امر به رییس قوه قضاییه داده اند، به همین جهت همه ما قضات مأذون هستیم که باید در چارچوب ترسیم شده حرکت کنیم.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سازمان قضایی نیروهای مسلح تأکید کردند که نباید این سازمان تضعیف شود چون این کار به صلاح نظام نیست؛ قوت سازمان قضایی به قوت کار این نهاد است، رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا فرمودند جایگاه این سازمان را مهم دانسته و تأکید کردند که سازمان قضایی اهمیت فوق العاده ای دارد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به این که میزان رضایت مندی از سازمان قضایی بالای 85 درصد بوده است، گفت: نظرسنجی که اخیرا توسط قوه قضاییه از سوی مردم، محکومان، مدعیان و متهمان ارائه شده نیز نزدیک به همین میزان است.

وی اضافه کرد: اگر ما از درون متحول شویم ابزار بیرونی اعم از قانونی و مدیریتی و اسناد بالادستی موجود است، بنابراین تحول خود را نشان نمی دهد مگر این که عادلانه برخورد کنیم و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید انقلابی بمانیم، کادرسازی کنیم و عدالت داشته باشیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت: ما در خانواده بزرگ قوه قضاییه هستیم و همه باید برای سلامت دستگاه تلاش کنیم، از این رو سرکشی از شعب، تذکر دادن و اخلاق مدار کردن نیروها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد: ما به اندازه ای که برای پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌ دهیم بیش از ساعتی است که برای صدور حکم وقت می‌ گذاریم و این هم نوید بخش آینده ای درخشان پیش روی سازمان است./1330/ج

تعداد بازدید : 3

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات